План конспект спостереження в природі.
«Спостереження за кульбабою на ділянці»
середня група
Мета спостереження:
Формувати інтерес до пізнавально-дослідницької діяльності; розвивати спостережливість, формувати вміння розглядати об'єкт спостереження; розширювати кругозір, формувати уявлення про кульбабу як про квітку. Формувати вміння зберігати здоров'я за допомогою лікарських кольорів. Виховувати бажання берегти і захищати природу. Формувати вміння дотримуватися норм і правил поведінки в процесі спостереження; збагачувати і активізувати словниковий запас: квітка, насіння, кульбаба, парашут, стебло, сонце. Формувати вміння відповідати на запитання повним реченням. Формувати навички спілкування з дорослими і з однолітками в процесі спостереження.
Хід спостереження :
Спостереження проводиться на ділянці.
Вихователь: Сьогодні, діти, ми з вами будемо милуватися красивою галявинкою, на якій ростуть дуже гарні квіти.
- Які? Ось послухайте вірш:
Кульбаба курчатами в лузі жовтіє.
Квочечці-сонечку тихо радіє.
Потім ввіб’ється у біленький пух
і розлетиться по вітру навкруг.
- Сказали кульбаба, а говорять то про жовтий то про білий. Значить можна побачити і такий і такий. Давайте ми з вами перевіримо ...
-Зверніть увагу на те, як багато кульбаб навколо нас.
Діти розглядають галявину і бачать навколо себе багато кульбаб.
Підходять ближче до жовтих кульбабок і розглядають їх.
-Діти, скажіть будь ласка, як виглядає кульбаба, яку ми з вами розглядаємо? .... (Жовта, пухнаста квіточка, тоненька стеблинка, зелені листочки)
-Дійсно, ця красива квітка стоїть на тоненькій ніжці - це стебло, а ніжка у свою чергу тримає велику головку - це і є сама квітка-кульбаба.
-Скажіть, на що схожа квітка?. (Сонечко)
- Вона схожа на сонечко, бо любить сонячні промінчики.
Квіточка жовтенька серед трав сіяє,
А на неї сонце з неба поглядає:
«Поясни мені ти, жовтий мій приятель,
Сонце ти чи квітка, осяйна і в шатах?».
В відповідь всміхнулась квіточка маленька:
« Сонце, я кульбабка ніжно - золотенька!
В небесній синяві ти живеш та сяеш,
Я ж лиш ніжна квітка, де зелені трави.
Та тим, хто дарує мені ніжний погляд,
Як сонце на небі я всміхаюсь, добра"
-Ось, діти, ми можемо сказати, що кульбаба може з'явитися тільки тоді, коли сонце направить свої яскраві, жовті промінчики на нього.
-Давайте зараз підійдемо до пухнастої кульбаби.
Підходять і розглядають її.
-А як ви думаєте поширюються кульбаби і чому їх так багато? .... (Їх поширює вітер ....)
Вихователь слухає відповіді дітей і доповнює:
-Вони невибагливі. У кожній золотисто-жовтій корзинці утворюється кілька сотень насіння. Варто дмухнути вітру або зачепити пухнасту квітку, як кулька розпадається на сотні парашутиків, які несуть насіння. Насіння легко проростає, тому їх багато навкруги. Кульбаба-дивовижна квітка, яка розкривається в 5-6-ту годину ранку, а до 2-3-ої години дня вже гаснуть жовті вогники. Вони передбачають погоду, перед дощем закриваються.
-Діти, скажіть будь ласка, хто з мешканців лісу часто приходить в гості до кульбаб?. (Метелики, жуки, бджоли ....)
- Часті гості кульбабок це комахи, які люблять її і прилітають для того, щоб поласувати солодким нектаром.
-Кульбабку повинні любити не тільки комахи, а й люди, які повинні її берегти.
-А як ви думаєте, чи корисна кульбаба для людини? І чому людина повинна берегти цю квітку?. (Бабусі варять варення, мед ....)
-Зараз зірвемо три жовтих кульбаби, в групі поставимо у воду, а в другій половині дня подивимося, що ж буде з нашими кульбабами.
Діти йдуть до групи і ставлять їх у воду. В кінці дня вихователь звертає увагу дітей на те, що головки поникли, букет зів'яв. А на зеленій траві кульбаби були красиві. Хоч їх і було багато, але рвати їх було не варто.