Субота, 21.10.2017, 13:11
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Типологія та зміст ігор для дітей дошкільного віку | Реєстрація | Вхід
Пошук
Search filter
Меню сайту
Вхід на сайт
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 12
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Технологічне портфоліо вихователя дошкільного навчального закладу

    Типологія та зміст ігор для дітей дошкільного віку

     Гра є багатоманітним за змістом, характером, формою явищем. Одна з перших класифікацій гри належить К. Гросу, який поділяв ігри на дві групи:

    1) експериментальні («ігри звичайних функцій»). До них належать сенсорні, моторні, інтелектуальні, афективні ігри, вправи для формування волі. На думку Гроса, у своїй основі ці ігри мають інстинкти, що забезпечують функціонування організму як цілісного утворення і визначають зміст ігор;

    2) спеціальні («ігри спеціальних функцій»). До цієї групи належать ігри, під час яких розвиваються необхідні для використання в різних сферах життя (суспільного, сімейного) часткові здібності, їх поділяють за інстинктами, які в дітей проявляються і вдосконалюються.

    Швейцарський психолог Ж. Шаже виокремлював:

    – ігри-вправи (виникають у перші місяці життя дитини);

    – символічні ігри (найпоширеніші ігри дітей віком від двох до чотирьох років);

    – ігри за правилами (ігри дітей від семи до дванадцяти років).

    Більш детальну класифікацію ігор запропонувала сучасна американська дослідниця Катрін Гарвей, поділивши їх на:

    – ігри з рухами і взаємодією (відображають надлишок енергії та емоційний настрій дітей);

    – ігри з предметами (починаються з маніпуляції, далі – практика і тренування до повного вдосконалення);

    – мовні ігри (створення дітьми римованих творів, які не мають точного смислового змісту, – пісеньок, лічилок, приказок, жартів тощо);

    – ігри із соціальним матеріалом («драматичні» або «тематичні»).

    Класифікація С. Новосьолової, маючи у своїй основі організаційно-функціональне джерело ігор, розрізняє:

    1) самостійні ігри (виникають з ініціативи дітей):

    – ігри-експериментування;

    – сюжетні ігри (сюжетно-відображувальні, сюжетно-рольові, режисерські, театралізовані);

    2) ігри, що виникають з ініціативи дорослого, який використовує їх з освітньою та виховною метою:

    – навчальні ігри (дидактичні, сюжетно-дидактичні, рухливі);

    – розважальні ігри (ігри-забави, ігри-розваги, інтелектуальні, святково-карнавальні, театрально-постановні);

    3) ігри, що мають своїм джерелом історичні традиції етносу (народні). Можуть виникати з ініціативи дорослого, старших дітей.

    Сучасна педагогіка виділяє таку класифікацію ігор:

    1. Творчі ігри. До них належать режисерські, сюжетно-рольові (сімейні, побутові, суспільні), будівельно-конструкційні, ігри на теми літературних творів (драматизації, інсценування).

    2. Ігри за правилами. Цю групу утворюють рухливі (великої, середньої, малої рухливості; сюжетні, ігри з предметами; з переважанням основного руху: бігу, стрибків тощо; ігри-естафети) та дидактичні ігри (словесні, з іграшками, настільно-друковані).

    Окрему групу становлять народні ігри (забави, рухливі, дидактичні, обрядові).

     

    Рухлива гра «Лови, кидай, падати не давай!»

    Мета: удосконалювати вміння кидати та ловити м'яч; виховувати увагу та спостережливість.

    Хід гри :

    Діти стоять у колі, вихователь - у центрі з великим м'ячем. Він кидає м'яч то одній, то іншій дитині.

    Вихователь:

                          В мене є веселий м'ячик,

                          Він літає,  він і скаче.

                          М'ячик наш лови, кидай,

                         Але падать не давай!

    Діти ловлять м'яч і знову кидають вихователеві, який у цей час промовляє: "Лови, кидай. але падать не давай!"

                         Дружно дітоньки усі,

                         Постибайте, як м'ячі!

    Діти стибають на обох ногах, наближаючись до вихователя. Він піднімає м'яч над головою і промовляє: 

                        Треба нам усім тікати,

                        М'ячик буде догоняти!

    Діти тікають, а вихователь кидає м'яч об землю, ловить його, і гра повторюється.

    Рекомендації до гри:

    Діти ловлять м'яч обома руками, не притискуючи до грудей, і кидають вихователеві обома руками від грудей. Вихователеві слід назвати дітей, які правильно кидають і ловлять м'яч.

     

    Зворотня реакція дітей:

    Діти охоче приймали участь у грі та з нетерпінням чекали коли кожному з них кинуть м’яч. Вміло ловили м’яч, адже їм ця гра була знайома.

    Простежувалося вміння дітей під час гри добре контактувати з дорослим.

     

    Поведінка дітей:

    Під час цієї гри у дітей підіймався настрій. Деякі діти не стримували своїх емоцій і вигукували, щоб кинули м’яч їм. Під час гри конфліктів не виникало, адже діти добре знали правила гри.

     

     

     

    Рухлива гра « Зайці й вовк»

    Мета: удосконалювати навички стрибків на обох ногах і швидкого бігу; розвивати увагу та спритність.

    Хід гри:

    На одному кінці майданчика (зали) - "ліс". З-поміж дітей вихователь обирає "вовка", який ховається за "кущем" (стільці). Решта дітей - "зайчики" стоять на протилежному боці майданчика за лінією.

    Вихователь:

                         Ось зайчики сіренькі по лісу стрибають,

                         (діти бігають усім майданчиком (залою) та стрибають)

                         Вони дуже обережні, на вовка чекають!

                         Пострибали зайці трішки, та втомилися і сплять,

                         Тільки вушка їх довгенькі із-за кущиків стирчать.

                         ( Діти присідають, удають, ніби сплять.)

                         Зайчики, поспішайте,

                         Вовк за деревом, тікайте!

    "Зайчики" прокидаються і тікають, а "вовк" ловить їх.

    Згодом обирають іншого "вовка" і гра повторюється.

    Рекомендації до гри:

    Вихователеві необхідно стежити, щоб "зайці" стрибали легко, на обох ногах, бігали всім майданчиком (залою), не наштовхуючись одне на одного.

     

    Зворотня реакція дітей: Діти дуже зраділи цій грі, адже вона була їхня найулюбленіша. При виборі «вовка» усі діти хотіли ним бути. Діти добре вживалися в ролі завдяки імітаційним діям.

     

    Поведінка дітей: Коли діти «зайці» втікали від «вовка» їх переповнювали емоції. А діти, які бажали бути «вовком» вдавалися до хитрощів і навмисно піддавалися, щоб їх зловили.

     

     

    Рухлива гра «Мишоловка»

    Рухлива гра, яка сприяє розвитку уваги, спритності.  Гра середньої інтенсивності. Рухові дії спрямовані на ходьбу та біг.

    Мета гри: 1) моторний розвиток

                       2) удосконалення спритності, уваги.

                      3) набуття швидкої реакції

    Правила гри.

              Діти поділені на дві групи. Одна група, взявшись за руки, утворює коло «Мишоловка». Друга група розташовується поза колом «миші».  Діти, що зображують  «мишоловку», ходять по колу з словами:

    Як ці миші надоїли,

    Розвелось багато їх,

    Все погризли, все поїли,

    Як би виловити їх!

    Бережіться, мишенята,

    Доберемось ми до вас!

    Діти, що зображають мишоловку, зупиняються, піднімають догори  з’єднані руки:

    Мишоловку ми поставим,

    Переловимо всіх враз!

    Миші починають вбігати в мишоловку і вибігати з неї. За сигналом керівника діти, які стоять у колі, опускають руки і присідають. Миші, що опинились всередині кола, вважаються спійманими і стають поряд тих,  хто зображає мишоловку.

    Гра закінчується, коли залишається одна мишка.

     

    Зворотня реакція дітей: Ця гра також дітям була до вподоби. При виборі мишей усі діти хотіли ними бути. Особливо лідери групи.

     

    Поведінка дітей: Коли діти вбігали  у мишоловку і вибігали з неї їх радості не було меж, діти не могли стримувати свої емоції. Діти які стояли в колі і грали роль мишоловки дуже хотіли спіймати мишей, і тим самим раніше поданого сигналу опускали руки.

     

    Рухлива гра «Хитра лиска»

     

               Рухлива гра, яка сприяє розвитку спритності, кмітливості, швидкості реакції, спостережливості. Ця гра є високої інтенсивності. Рухові дії спрямовані на біг та присідання.

    Мета гри: Розвиток спритності, швидкості реакції, спостережливості.

    Правила гри:  До гри запрошують усіх бажаючих. Усі гравці, окрім ведучого, утворюють коло, ставши спиною до центру і заплющують очі. Ведучий походжає  всередині й непомітним рухом торкається когось з гравців. Таким чином він визначає хто буде «лисицею». Решті гравців вибір ведучого невідомий. Усі учасники окрім «лисиці» стають «зайцями».

       За вказівкою ведучого гравці обертаються і розходяться, а він запитує: «Лиско, лиско, ти де?». Однак лисиця мовчить. Тоді ведучий запитує вдруге «Лиско, лиско, ти де?». І цього разу лисиця мовчить. Після того, як ведучий запитує втретє «Лиско, лиско, ти де?» лисиця голосно озивається: Я тут! Я тут! – і кидається на зайців. Якщо хтось із них встигне присісти, то до нього лисиця торкатися не може. А ті гравці, кого лисиця позначила рукою, вибувають з гри. 

     

    Зворотня реакція дітей: Ця гра дітям була знайома, тому вони добре знали правила гри. Коли я обирала дитину, яка буде лисицею, то вона не могла стримувати емоції, дуже раділа, тим самим видавала себе.

     

    Поведінка дітей: Всі діти намагалися якомога швидше втікти від лисиці, адже не хотіли вибувати з гри. Ті діти, яких лисиця спіймала, дуже обурювалися, але розуміли що це тільки гра і знову раділи коли вона починалася знову.

     

    Таким чином, можна сказати що діти дуже полюбляють рухливі ігри. Всі діти охоче дотримуються правил гри. В групі існують лідери, які приймають найбільш активну участь у грі, тому інші діти намагаються їх наслідувати. Під час рухливих ігор найпасивніші діти стають активними.

    Тому, я вважаю, що рухлива гра - це найкращий засіб, який допомагає задовольнити потребу організму дитини в русі, викликає позитивні емоції, почуття задоволення, життєрадісність, активність, позитивно впливає на психічний та фізичний розвиток дошкільника

     

    Дидактична гра «Назви одним словом»

    Мета: розвивати логічне мислення, пам`ять, поповнювати словниковий запас дітей словами-узагальненнями.

    Словник: взуття, посуд, меблі, одяг, побутова техніка.

    Варіанти завдань:
    1. Розглянь предмети. Назви їх. Розкажи, для чого вони потрібні.
    2. Роглянь предмети. Назви їх. Як можна назвати ці предмети одним словом?
    3. Як можна назвати ці предмети одним словом? Які ще меблі/посуд (і т.д.) тобі відомі?

    Зворотня реакція дітей: Всі діти добре справлялися із поставленими завданнями. Але деяким дітям потребувалося трохи більше часу, а іншим менше.

     

    Поведінка дітей: Діти отримували похвалу за правильно виконане завдання, і були за це дуже горді .

                                                                          

    Дидактична гра «Хто зайвий?»

    Мета: розвивати логічне мислення, пам`ять;
    виховувати посидючість, наполегливість;
    систематизувати знання про птахів та тварин, городину та садовину; формувати вміння  узагальнювати, групувати предмети за певною ознакою, добирати до них узагальнююче слово (свійські тварини, дикі звірі, птахи, комахи, фрукти, овочі, ягоди).

    Обладнання: картки

    Завдання: Поглянь на малюнки. Хто (що) на них зображений? Хто (що), на твою думку, тут зайвий? Чому?

    Варіанти завдань:  Цю гру можна поповнювати новими картками, в залежності від теми: меблі, одяг, опади, посуд, побутова техніка, іграшки, живе-неживе, дерева, кущі, квіти тощо.

     

    Зворотня реакція дітей: Діти добре справляються з дидактичною грою. Вміють групувати премети за певною ознакою, узагальнюють їх.

     

    Поведінка дітей: Кожна дитина має власну думку, і може ґрунтовно пояснити, хто зображений на картках і хто на них зайвий.

     

     

    Дидактична гра «Хто швидше знайде дерево»

    Мета: Знаходити дерева за їхньою назвою.

    Обладнання: Дерева.

    Хід гри:

    Вихователь називає дерево і просить його знайти. Наприклад, "Хто швидше знайде березу? Раз, два, три - до берези біжи!" Діти знаходять відповідне дерево і підбігають до нього.

     

    Зворотня реакція дітей: Деякі діти швидше орієнтувалися в знаходженні дерев, деякі повільніше. Але в цілому усі діти справилися з поставленими завданнями.

     

    Поведінка дітей: Коли я давала дітям завдання то вони наввипередки бігли до названого дерева. 

     

     

    Спортивна гра «Обруч»

    Кількість гравців: 16 осіб

    Обладнання: обручі

    Хід гри:

    Вихователь дітей ділить на дві команди по 8 осіб. Діти стають паралельно один одному на відстані 6 кроків. Капітани команд тримають на витягнутих вперед руках обручі. По команді ведучого капітани намагаються якомога швидше пролізти в обруч і передати його наступному члену команди, той робить те ж саме і т. д. Виграє та команда, яка швидше впорається з цим завданням

     

    Зворотня реакція дітей: Дітям дуже сподобалася гра, особливо через те що в ній використовувався спортивний інвентар. Адже ігри з предметами особливо захоплюючі. У грі був присутній дух змагання, це сприяло найбільш яскравому емоційному відгуку.

     

    Поведінка дітей: Під час розподілу дітей на команди лідери брали ініціативу на себе і допомагали мені. Коли одна команда виграла, то інша обурилася, але звичайно вони розуміли, що це всього лиш гра, і з радістю грали в неї знову.

     

    Хостинг від uCozCopyright MyCorp © 2017