Середа, 12.12.2018, 06:39
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Конспект ЗАНЯТТЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ІГРОВОГО ТИПУ для дітей старшого дошкільного віку | Реєстрація | Вхід
Пошук
Search filter
Меню сайту
Вхід на сайт
Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 20
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Технологічне портфоліо вихователя дошкільного навчального закладу

    ЗАНЯТТЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ІГРОВОГО ТИПУ для дітей старшого дошкільного віку                                      

                                                  ЗВІРЯТА У ЛІСІ

         Мета: удосконалювати навички ходьби у колоні, бігу, стрибків з просуванням уперед, стрибків з розбігу, лазіння по драбині, кидання м’ячів у ціль.

         Розвивати  швидкість, спритність, витривалість, силу, орієнтування у просторі.

                                             Хід заняття

    І. Підготовча частина.

         1. Ігрова вправа малої рухливості «Великі і маленькі звірятка».

         Зміст гри: ходьба в колоні один за одним. За сигналом вихователя «Лисичка!» діти йдуть на носках, руки вгору, імітуючи рухи лисички.

    За сигналом «Зайчики!» - ходьба у напівприсіді; за сигналом «Ведмеді!» діти йдуть на зовнішній стороні стопи, руки за спиною; за сигналом «Їжачки!» діти йдуть дрібним кроком, руки за спиною; за сигналом «Вовки!» - йдуть широким кроком.

         2. Рухлива гра середньої рухливості «Вовче, ти готовий?» - ходьба, біг.

        Зміст гри: один із гравців зображує вовка, який сидить на стільчику в куточку зали. Діти беруться за руки, наближаються до вовка і промовляють слова:

    • Вовче, ти прокинувся?
    • Так.
    • Ти готовий?
    • Вдягаюся.
    • Ти вже йдеш?
    • Я йду!

    З цими словами вовк вибігає із засідки і ловить дітей. Спійманий стає вовком.

         Правила гри: вовк ловить дітей після слів «Я йду!». Кого вовк спіймав, той стає ведучим. 

     

    Лічилка до гри: А між нами, хлопчаками,

                               Хтось не слухається мами.

                               Раз, два, три,

                               Це, напевне, будеш ти.

                            

    ІІ. Основна частина.

         3. Рухлива гра великої рухливості «Мисливці і зайці» - біг, метання, стрибки.

         Зміст гри: один або два мисливці стають з одного боку зали, біля стільців, на яких лежать м’ячі чи мішечки. Решта дітей – зайці. Вони сидять у своїх нірках (обручах), розкладених на протилежному боці зали. Мисливці обходять галявину і удають, що шукають зайців, потім ідуть на свої місця, ховаються за деревами (стільчиками).

         На слова вихователя «Зайчик плиг-скок, плиг-скок у зелений лісок» зайці зайці виходять і стрибають по всій галявині. За сигналом вихователя «Мисливці!» зайці тікають кожен до своєї нірки, а мисливці ціляться їм під ноги м’ячем. Мисливці мають стояти біля стільчиків і, не сходячи з місця, кидати м’ячі тільки під ноги зайців. У кого із зайців влучать, того забирають із собою. При повторенні гри обирають нових мисливців.

    Правила гри: мисливці, не сходячи з місця, кидають м’яч тільки під ноги зайців. М’яч піднімає той, хто кинув. Зайці виходять на галявину та тікають з неї тільки за сигналом.

    Лічилка до гри: Зайчику, зайчику,

                               Не ходи по городчику!

                               З’їси капустку –

                               Зробиш доріжку,

                               Вийде мисливець.

                               Зловить тебе.

       

         4. Рухлива гра великої рухливості «Ведмеді і бджоли» - біг, лазіння.                    Зміст гри: дітей ділять на дві нерівні групи. Менша групка – ведмеді, решта бджоли. На деякій відстані від драбинки – ліс, де живуть ведмеді, на протилежній стороні – поле, луки.

         Одна частина бджіл розташовується на драбинці, інша частина бджіл – перед натягнутим шнурком – вуликом. На слова вихователя:

                                       Бджоли вулик залишають,

                                       В ліс квітучий поспішають

    одні бджоли злазять з драбинки, інші бджоли підлізають під натягнуту мотузку. На слова:   Полетіли по медок,

                                      Полетіли до квіток!

    бджоли летять на луки. На слова:

                                       А ведмеді у садок

                                       В вулик лізуть по медок  

    ведмеді йдуть до вулика і вилазять на драбинку.

         За сигналом вихователя «Бджілки!» ведмеді поспішають до свого барлога. Бджілки із дзижчанням повертаються. Одна група бджілок (що була на драбині) відганяє ведмедів, а друга вилазить на драбинку. Гра закінчується, коли усі діти побувають не драбинці.

         Барліг для ведмедів має бути недалеко від драбинки, щоб ведмеді встигли злізти з неї і втекти, поки бджоли повернуться. Вихователь має стояти біля драбинки.

    Правила гри: вилазити та злазити з драбинки треба змінним корком, не пропускаючи щаблів. Зіскакувати з драбинки не можна. Бджоли не ловлять ведмедів, а тільки відганяють їх, доторкуючись.

    Лічилка до гри:   Бджілки в поле полетіли,

                                 На пахучі квітки сіли;

                                 Стали в вулик мед нести…

                                 Ми гуляєм – ти лови.

     

         5. Гра середньої рухливості «Вовк у рові» - стрибки.

         Зміст гри: накреслити дві лінії на відстані 60-80см одна від одної, це – рів, де живе вовк. Інші діти – кози – стоять на одному боці за 5-6 кроків від рову.

         За сигналом вихователя кози перестрибують через рів, а вовк намагається їх зловити, доторкнувшись до них. Коли буде спіймано трьох-чотирьох кіз, вибирають іншого вовка.

    Правила гри: вовк не може виходити за межі рову. Спіймані кози відходять убік. Діяти тільки за сигналом вихователя.

    Лічилка до гри:  Раз, два, три, чотири,

                                Козі дзвоника вчепили,

                                Коза бігає, кричить,

                                Просить дзвоник відчепить.

     

    ІІІ. Заключна частина.

         6. Гра малої рухливості «Знайдемо зайчика».

         Зміст гри: діти шукають іграшку-зайчика, який має знаходитися у полі їх зору. Перемагає та дитина, яка знайде зайчика першою.

     

     

                                   ПОЖЕЖНИКИ НА НАВЧАННІ

     

         Мета: удосконалювати навички ходьби, бігу в різних напрямках, лазіння по драбині, кидання і ловіння.

         Розвивати спритність, швидкість, витривалість, силу, окомір, рівновагу, орієнтування у просторі, дрібну моторику рук.

                                               Хід заняття

    І. Підготовча частина.

       -  Пожежники мають уміти швидко організовуватися, шикуватися, діяти за сигналом.

    1. Рухлива гра середньої рухливості «Чия ланка швидше збереться?» - ходьба, біг.

         Зміст гри: дітей ділять на три-чотири команди. Ланкові кожної команди отримують прапорці певного кольору. Кожна колона шикується біля кубика (іншого предмета) того ж кольору, що і прапорець.

         За сигналом вихователя діти починають ходити, бігати врозтіч. За сигналом «На місця!» діти мають швидко пошикуватися кожна команда біля свого кубика. Під час гри вихователь міняє місця кубиків. Діти, які стали першими у колону, виграють.

         Щоб діти не бачили, як вихователь міняє місцями кубики, можна дати сигнал «Стій!», за яким діти зупиняються і заплющують очі. Потім дати сигнал «На місця!»

    Правила гри: діяти тільки за сигналами вихователя.

     

    ІІ. Основна частина.

      -  Пожежники їздять на великих пожежних машинах. Водії цих машин повинні бути професіоналами, уміти швидко орієнтуватися на дорозі та реагувати на сигнали.

    1. Рухлива гра великої рухливості «Шофери» - біг.

         Зміст гри: на одному боці залу – два гаражі (дві лінії на відстані 5-6 кроків одна від одної). На лініях поставити кубики різного кольору. Біля кубиків – обручі таких же кольорів (н-д, червоні і зелені).

         Шофери, поділені на дві підгрупи, стоять колонами у гаражі. Вихователь виконує роль міліціонера: він стоїть на однаковій відстані від обох гаражів і керує рухом машин.

         Коли вихователь відводить ліву руку вбік, шофери один за одним виходять із першого гаража, беруть кожен собі кермо (обруч) біля кубика, шикуються у колону і готуються до виїзду. Шофери з іншого гаража стоять на місці і спостерігають за діями інших машин. На піднятий зелений прапорець машини їдуть спочатку колоною, потім роз’їжджаються по всій території. На червоний прапорець – зупиняються, на зелений – їдуть далі.

         На слова вихователя «У гараж!» машини повертаються, під’їжджають по черзі до кубика, кладуть біля нього своє кермо і шикуються у колону, як на початку.

         Потім вихователь відводить праву руку вбік, і діти-шофери, що з іншого гаража проробляють ті самі вправи.

         Коли усі діти добре зорієнтуються у завданні, вихователь дає одночасно сигнал для виїзду машин з обох гаражів. Виграє та команда, у якій шофери швидше поставлять свої машини у гараж.

    Правила гри: у гараж забігати тільки за сигналом.

    1. Змагання «Рятуємо іграшки».

    Зміст гри: діти діляться на дві команди, шикуються командами у дві шеренги на деякій відстані одна від одної, обличчям до середини. У шеренгах діти стоять на відстані витягнутої руки. Біля першого і останнього гравців кожної команди лежить по обручу ( два обручі на одну команду). У обручах біля перших гравців розкладені різні предмети (за кількістю дітей).

         Завдання: треба брати по-одному предмету з обруча і швидко передавати його наступному гравцю, а той – далі. Таким чином, треба ланцюжком перекласти предмети з одного обруча в інший.

         Переможе та команда, яка швидше врятує усі іграшки.

    1. Рухлива гра середньої рухливості «Пожежники на навчанні» - лазіння.

         - Ми з вами виконували різні тренувальні завдання, а зараз будемо виконувати ролі справжніх пожежників.

         Зміст гри: дітей поділяють на три групи. Кожна група сидить на лаві (або стільцях).

         За сигналом вихователя «Тривога!» вони швидко встають і шикуються у три колони. Перші діти у кожній колоні беруть обруч (машину) і усі їдуть колонами до місця пожежі (до драбинки).

         На слова вихователя «Приїхали» зупиняються і перешиковуються із колон в одне півколо – стають перед драбинкою, до щаблів якої прив’язані червоні стрічки і дзвіночки.

         На слова вихователя «Роботу починай!» діти накачують насосом воду; на слова «Сокирами рубай!» - імітують рубання; на слова «Гаси пожежу!» - повертають тулуб праворуч, ліворуч, відводячи відповідно руку в сторону.

         На слова вихователя «Вогонь все вище і вище» діти швидко перешиковуються у свої колони. Колони по черзі лізуть на драбинку, усі діти у колоні дзвонять у дзвіночок, потім перелазять на іншу драбинку і по ній спускаються. Потім іде друга колона, а за нею – третя. Після цього усі шикуються у колони і спокійно повертаються до пожежної частини.

    Правила гри: рухи виконувати усім разом за сигналами вихователя. Лазити по драбині, не пропускаючи щаблів, зістрибувати не можна.

     

    ІІІ. Заключна частина.

    1. Атракціон «Намотай шнур».

         Зміст гри: у грі приймають участь двоє (можна четверо) дітей. Довгий шнурок прикріплюють до середини двох паличок (олівців). Посередині шнурка прив’язують кольорову стрічку. Діти беруться двома руками за палички і розходяться на відстані ширини шнурка.

         За сигналом вихователя діти починають швидко перебирати паличку пальчиками так, щоб на неї намотувався шнурок і пересуватися уперед.

         Виграє та дитина, яка першою дійде до стрічки. У цю гру грають усі бажаючі.

     

                                               ВОДНИЙ СВІТ

     

         Мета: удосконалювати навички ходьби, бігу, стрибків, кидання і ловіння м’ячів.

         Розвивати спритність, швидкість,витривалість, орієнтування у просторі.

     

                                             Хід заняття

    І. Підготовча частина.

         1. Гра малої рухливості « Риба-кит».

         Зміст гри: діти сидять на стільчиках, розставлених по колу. Навколо – море. Кожен, хто сидить на стільці – якась рибка (кожній дитині дати назву рибки). Тільки кит без місця. Кит плаває між рибками і кличе їх за собою, доторкуючись до плеча. Діти плавають один за одним за китом ланцюжком.

         За сигналом вихователя «На морі буря!» кожна рибка біжить до свого стільця і кит теж. У кого немає місця, стає за кита.

    Лічилка до гри:      Поміж нами, малюками

                                    Є один сміліш за всіх.

                                    Раз, два, три,

                                    Це, напевно, ти!      

     

    ІІ. Основна частина.

         2. Гра великої рухливості «Карасі і щука» - біг.

         Зміст гри: На протилежних кінцях залу позначають дві затоки, де живуть карасі. Відстань між затоками – 10-12 кроків. Посередині річки плаває щука. Карасі розміщуються у шеренгу на одному кінці зали.

         За сигналом вихователя «Раз, два, три!» усі карасі перепливають на протилежний бік, у другу затоку. Щука ловить карасів тільки у річці. Після того, як щука піймає одного карася, вибирають іншу щуку.

    Правила гри: карасі вибігають з кола тільки за сигналом вихователя. Щука і карасі не мають права бігати поза колом.

    Лічилка до гри:     Ниточка-голочка,

                                   Синя соколочка,

                                   Щука, карась,

                                   А ти убирайсь!

         3. Рухлива гра великої рухливості «Рибалка та рибки» - біг.

         Зміст гри: одна дитина – рибалка, інша – його помічник, решта дітей – рибки. Зала – це ставок. На протилежних сторонах ставка, у заростях, живуть рибки. Вздовж ставка ходить рибалка з довгим шнурком (сіткою), на одному кінці якого невеличкий вантаж м’яч тощо. На другому боці ставка – його помічник.

         За сигналом вихователя «Рибки в озері плавають!» рибки виходять із заростей на середину й імітують рухи рибок. За сигналом вихователя «Лови!» рибалка кидає своєму помічнику шнур, і вони оточують сіткою рибок. Рибки, яких спіймали, сідають на стільчики. Коли рибалки за два-три рази зловлять чималу кількість рибок, вибирають нових рибалок.

    Правила гри: рибалки ловлять рибок тільки сіткою. Зловлені рибки сідають на стільчики.

    Лічилка до гри:     Проживало сто діток,

                                   Всі ходили в дитсадок.

                                   За столом в обідній час

                                   Сто котлет з’їдали враз!

                                   Потім спали всі вони…

                                   Знов лічилочку почни!

         4. Рухлива гра великої рухливості «Піймай рибку» - біг.

         Зміст гри: гравцям прив’язують до однієї ноги (гомілки) нитку з рибкою (вирізаною із картону) на кінці. Довжина нитки приблизно 80см (довжину регулюють таким чином, щоб рибка у спокої вільно лежала на підлозі, не близько до ступні).

         Дітям треба упіймати якомога більше рибок, тобто наступити ногою на рибки суперників і обірвати їх, але зберегти при цьому свою рибку. Гравець, який втратив рибку, вибуває з гри. Виграє той, хто більше обірве чужих рибок і водночас збереже свою.

    5.Рухлива гра середньої рухливості «Вудочка» - стрибки.

         Зміст гри: гравці стають у коло, на ліню кола. Відстань між ними 1-2 кроки. Вихователь стоїть у центрі кола, крутить мотузку з мішечком на кінці (вудочку) так, щоб вона, ковзаючи по колу, пролітала під ногами гравців. Діти підстрибують, щоб вудочка не зачепила їх ноги. Якщо вудочка когось зачепила, той виходить з гри. Перемагає той (один або два гравці), кого вудочка не зачепила.

    Правила гри: гравці не повинні сходити з лінії. Хто порушить це правило, вважається спійманим. Після кожних 10-15 кіл, зроблених вудочкою, треба дати дітям відпочити 30-60с.

     

    ІІІ. Заключна частина.

    1. Рухлива гра малої рухливості «Звірі, пташки, риби».

         Зміст гри: гравці утворюють коло. У центрі – вихователь (або дитина) з м’ячем у руках. Ведучий кидає м’яч одному із гравців і говорить «Риба!» (або «Птах!», «Звір!»). Гравець, який впіймав м’яча, повинен швидко назвати когось із риб’ячого (тваринного) світу  і повернути м’яча ведучому.

         Гравець, який не відповів, помилився чи не впіймав м’яч, вибуває з гри.

                                     

                                      ВІНОЧОК НАРОДНИХ ІГОР

     

          Мета:  удосконалювати навички ходьби, бігу, стрибків.

         Розвивати спритність, швидкість, рівновагу, орієнтування у просторі.

                                       

                                                Хід заняття

    І. Підготовча частина.

         1. Гра малої рухливості «Мак».

          Зміст гри: діти утворюють коло, всередині якого стоїть дитина, що починає рухи. Усі співають:   Ой на горі льон,

                                       А в долині мак,

                                       Мої любі сусідоньки,

                                       Просимо вас, голубоньки,

                                       Зробіть ось так.

         При словах «Ой на горі льон» діти роблять декілька кроків вправо, «А в долині мак» - кілька кроків вліво. При словах  «Просимо вас, голубоньки» виконують легкий поклін, при словах «Зробіть ось так» - виконують рух, що його започатковує дитина у колі.

    Лічилка до гри:         Редька, морква, огірки,

                                       Пастернак, повний мак.

                                       А ми кошики візьмем,

                                       Та повненькі наберем.

                                       Хто піде, той візьме.

     

    1. Рухлива гра середньої рухливості «Батько».

      Зміст гри: Посеред залу на стільці сідає батько з палицею у руці. Навпроти нього, півколом сталять стільці, на один менше, ніж є усіх гравців. Усі діти танцюють, підстрибують, кружляють, підспівують. Несподівано для всіх батько стукає палицею. Усі намагаються зайняти вільний стілець. Той, що залишився без місця, підходить до батька і каже:

                              Винен, батечку рідненький!

                              Покарай, як хоч, рідненький!               

                                        Я тебе дуже люблю!

                                        І що скажеш – все зроблю!

         Батько призначає якусь кару: розказати вірш, прокукурікати, виконати танцювальний рух або інший рух тощо. Гра повторюється з новим ведучим.

    Лічилка до гри:          Митір, Сидір і Каленик

                                        Збудували тут куреник :         

                                        У куренику сидять,

                                        По варенику їдять.         

                                        В нас вареників немає,

                                        Хто жмуритись починає.

     

    ІІ. Основна частина

          3. Рухлива гра середньої рухливості «Вуж» - ходьба,  біг у колоні.

         Зміст гри: усі діти утворюють колону, у якій міцно тримають один одного за плечі або пояс. Направляючий (голова вужа) рухається, наслідуючи вужа, змійкою і «кусається за хвіст». Він ловить за руку останнього у колоні – утворюється коло, в якому учасники проходять попід руки кожної пари. Виконуючи рухи, діти промовлять такі слова:

                                         Виповзає вуж з трави

                                         Вихилясом, викрутасом,

                                         Жабки, мишки - їх лови!

                                         Гей, біда всім галапасам!

                                         А як сивий вуж уже    

                                         В гаю хоче погуляти,

                                       Сам себе за хвіст бере,                       

                                       І сам буде обертатись!

         4. Рухлива гра середньої рухливості «Веребей» - біг, ходьба.

         Зміст гри: діти стають колом, а посередині – веребей.  Коло швидко рухається. Усі співають:

                                          Киш, киш, веребей,

                                          Не клюй конопель,

                                          Мої конопельки,

                                          Дрібні, зелененькі,

                                          У вірчики в’ються,

                                          Самі не беруться:

                                          Браться не даються.

         Після останнього слова веребей починає ловити дітей, які розбігаються по всій залі (майданчику). Той, кого спіймано, стає веребеєм.

    Лічилка до гри:            Гулі, гулі,

                                          Такі очі, як моргулі.

                                          Чинки, чинки,

                                          Такі очі, як починки.

                                          Чата, чата,

                                          Такі очі, як горщата.

     

     

          5.  Рухлива гра великої рухливості «Яструб» - біг.

         Зміст гри: усі, крім яструба, утворюють колону, взявши один одного за пояс або за плечі. Направляючий запитує яструба:

    • Тобі кого треба?
    • Останнього!
    • То лови його!

        Яструб кидається до останнього, який намагається втекти протилежним боком колони і стати перед направляючим.

    Правила гри: відбігати від ряду далі п’яти кроків не дозволяється. Спійманий стає яструбом, а колишній яструб – направляючим.

    Лічилка до гри:     Сів метелик на травичку

                                   І думає про дрібничку.

                                   Раз, два, три,

                                   Ти, метелику, лети!

         6. Рухлива гра середньої рухливості «Лавина» - стрибки.

         Зміст гри: діти шикуються в колону по одному. Один учасник стає перед колоною  на відстані 5-6 кроків і котить просто на гурт великого м’яча. Усі мусять підстрибувати, щоб запобігти ударові. Учасник, до ніг якого торкнеться м’яч, вибуває з гри. В іншому варіанті цей учасник допомагає вибивати дітей. Таким чином, тих, хто вибиває, стає все більше, а дітей у колоні – менше. 

    ІІІ. Заключна частина.                     

         7.  Рухлива гра малої рухливості «Печу, печу хлібчик»

         Зміст гри: діти стають у коло, промовляють слова і роблять імітаційні рухи відповідно до слів:     Печу, печу хлібчик

                                        Дітям на обідчик,

                                        Старшому – більший,

                                        Меншому – менший,           

                                        Беру, беру папку,

                                        Кладу на лопатку,

                                         Шусть у піч! 

    Хостинг від uCozCopyright MyCorp © 2018