Гра –вправа «ХТО КРАЩЕ ЧУЄ?»
а) Мета: розрізнення на слух шиплячих звуків [ш], [щ], [ч], [ж].
Хід гри.
Вихователь каже, що Буратіно хоче пограти з ним гру. Він буде називати слова, а дитина якщо почує звук [ш] підніме руку. (Пропонуються такі слова: шуба, зошит, шапка, сапка, каша, Саша).
На звук [щ] - щука, щітка, шило, дощ.
На звук [ч] - чоботи, вечір, річ, вірш, човен, шуба.
На звук [ж] - жук, сік, ніж, віз, жаба, шапка.
б) Мета: формувати вміння дитини розрізняти на слух сонорний [р].
Хід гри.
Буратіно промовляє нові слова і треба підняти руку, коли почує звук [р]: риба, ручка, карта, парта, лижі, рак, лак.
в) На звуки [дж], [дз]: бджола, дзвінок, діжка, дзищати, дозволити.